Blogger Backgrounds

Saturday, May 22, 2010

kelakar

salam sejahtera , semua . :) hee . mst bosan ann , bace ayat2 jiwang kat bawah tu . hisshh ! aku pun same daa . tak bujang sungguh aku nih ! bahahaa . hm . tetibe , aku nak cte pasal benda yang paling kelakar dalam hidup aku . byk gila . tapi , yang ni memang aku tak leh lupa . (gelak dalam hati . hahak !) tak leh lupa ke , tak leh ingat ha ? hah ! pape je laa . cane nak mule ek ? adoi . hm . okayy lah . cte ni , mase aku form3 . tahun 2006 . bukan kat ttj , tapi kat negeri orang . iaitu ; perak darul redzuan . heh . camtu ke eja nya ? hah ! hm . nak jadik kan cte ,

kakak aku suruh g kedai . time tuu da petang , dia nak masak utk makan malam . da nak magrib la time tuu . kedai tu dekat jee dgn rumah nyaa . 5min je pun . kedai tu kedai cino , sebab kedai tuu murah . sape yang tak suka murah ? cakap kat aku . heh .:)

along ; bok . tolong g kedai . beli kan aku cili besar and halia . *jgn tny , knp dia panggil bok ! grr .
aku ; bak diuit . cili besar tu yang macam mana ?
along ; eyh ! cili besar pun kau tak tau macam mana ? kau g kat kedai tu . selalu dia letak kat depan .beli warna hijau .
aku ; yelaa . bak ni kunci motor . duit sekali .
along ; nah ! (bagi kunci motor + duit ) . balance bagi aku balik ! bawak moto elok2 . *kalau ada orang kacau , buat tak tau je . kau tu kan comel .* yang tu tak de laa . tipu jee . hua2 !
aku ; yelaa . tauuuuu . . . .



dengan langkah berlagak , aku pun turun . start enjin motor elit tu . dan bergegas menuju ke kedai cine tu . bila aku dah sampai . aku terus la , menuju ke halia dan cili itu . hah ! aku beli halia and cili 3 batang spt yang di arahkan oleh kakak ku . :)

hahaa ! yang ni yang lawak nyaa . aku nak g bayar , kena bayar RM0.50 je ! aku bawak duit punya lah besar ! hahaa . hm .

pastu , da suda . aku balik laa . akak aku ngah otp dgn kakak aku lagi sorang kat melaka tuu . sengal gila ! aku samapi , buka je pintu. bagi salam . aku cakap , "NAH !" pastu , akak aku tu buat muka pelik dia . dia pelik , mana cili tu ? aku kata la . 'tu , kan aku da beli tuu . tak nampak ke ? bute ke hape ? ' haha !

pastu , akak aku . bertukar . dia gelak macam tutttt ! jee . sebab , aku salah beli ! hahaak ! dia kata , nak ' nak masak apo ni gomok ?? ni cili api la dik ! aku nak cili besar ! ' aku tatau la , dia marah ke ape tah . aku pun tak faham . ya Allah ! bongok gila . begegar rumah tu dgr dia gelak . lepas tu , semua orang dia call . bgtau cte tuu ! malu nyaaaa . sumpah kelakar gila babik ouhh ! merah gila muka aku .
cuba kau bayang kan ,

aku g beli . cili

sebanyak , 3 batang ! apo nak masak an , dengan 3 batang tuu ?nak buat nasik goreng pun tak boleh ! hahaa .

patut laa , cino tu pelik tengok aku ! pahal beli 3 batang jee . tapi , aku rasa . aku tak salah kot . sebab , aku ikot arahan kakak aku tuu . dia kata , cili tuu kat depan . hah ! cili ni la yang kat depan . hahaa . aku tak ingat pulak , akak aku suruh beli cili besar . aku lupa word 'besar' tuu laa ! hahaa . hishh !
sengal gila laa . ayah aku tau ni , gelak terbahak2 dia . dari pening kepala , terus tak pening daa . magik ann ? hahaa !

aku tak leh ingat , aku tunjuk cili yang 3batang tu , kat cino tuu . sambil tanya ' macam ni , boleh tak ? ' hakhak ! :) malu gila ouh . sumpah . sampai sekarang cerita tuu menghantui aku ! bahahaa . :)) (gelak guling2 !) n , fyi . aku rasa , cili tuu dia bagi free je kot . yang harga 50sen tuu . harga utk HALIA sahaja ! dia tak tau macam mana nak kira or timbang harga cili yang aku beli hanya 3batang tuu . haha ! sengal2 .

malu nyaaa ! hahaa . korang tak de kat tempat aku ,mmg tak faham sangat . kalau ada kat tempat aku . fuhh ! sumpah lawak antarabangsa . haha ! :(

0 comments: